Het is tijd voor avontuur! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dave Groot - WaarBenJij.nu Het is tijd voor avontuur! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dave Groot - WaarBenJij.nu

Het is tijd voor avontuur!

Door: Kauf

Blijf op de hoogte en volg Dave

31 Maart 2017 | Nederland, Amsterdam

Goedemiddag allemaal,

Het is tijd om deze blog nieuw leven in te blazen. Vele van jullie zullen het ongetwijfeld al gehoord hebben (wij kunnen het de laatste weken over weinig anders hebben), maar wij gaan weer op reis. Exact 3 jaar geleden kwamen wij terug van onze eerste gezamenlijke trip. In 3 maanden Zuidoost Azië leerden wij naast een heleboel leuke mensen ook vooral elkaar kennen. Wat een mooie toef op taart moest zijn zorgde de laatste jaren voornamelijk voor kriebels en dromen.

Nu 3 jaar later staan we aan het begin van een nieuw avontuur en deze keer hebben wij het net iets groter aangepakt. Na mooie vakanties naar Sri Lanka, Amerika, Italië en vele weekendjes weg (met en zonder elkaar) is de drang naar ‘vrijheid’ de laatste jaren nog meer toegenomen.
Ondanks de zekerheid van een vaste baan hebben wij afgelopen zomer besloten om er voor ‘onbepaalde tijd’ tussenuit te gaan. Roos hoopt per 1 april genoeg punten gehaald te hebben om ook de komende 5 jaar dieet advies te mogen geven. Voor nu zegt zij met veel verdriet gedag tegen haar patiënten in de Noordkop. Ik werk nog steeds met heel veel plezier in Heemstede bij Kids Marketeers en hoop hier na deze trip dan ook weer terug te keren. Of hier na onze reis nog plek voor mij is, is dus voorlopig afwachten....

Ik weet niet of jullie hier een uitgebreide planning of hele reisroute van ons hadden verwacht. Maar zoals wel vaker vertrekken wij redelijk blanco. Verklaren jullie ons voor gek als ik vertel dat wij vertrekken in een hele oude in alle kleuren geverfde Renault Twingo richting Griekenland. De komende weken trekken wij in alle rust door Europa. Mocht de wagen deze trektoch overleven zal hij daar worden ingeruild voor een kameel, bus of boot. Vanaf Griekenland zullen wij in Oostelijke richting de Zijderoute volgen met als doel het bereiken van China. Of, hoe en wanneer dit gaat gebeuren is voor zowel jullie als ons een raadsel.

Jullie merken dat er nog weinig beslissingen zijn genomen, het is tijd voor avontuur. Voor nu zijn wij erg druk met verhuizen (jullie lezen het goed, naast werkeloos ben ik straks ook dakloos), inpakken, opruimen en afscheid nemen.

Aanstaande maandag om 10:00h start het grote onbekende, met als eerste stop de blokhut van Oma Buis in Enkhuizen. De komende maanden kunnen jullie ons weer volgen via deze site, hopelijk geeft het internet ons de mogelijkheid om jullie af en toe van een update te voorzien.

Voor nu proost. Veel liefs.

Roos en Dave

Ps. De komende maanden zijn wij enkel bereikbaar via het 06-nummer van Roos, ik heb mijn mobiele telefoon achtergelaten op kantoor.

• 04 April 2017 - 19:32

Tante Nel:

Lieve avonturiers,
    Wat is je auto grandioos leuk gepimt, en het voorjaarszonnetje doet de rest!
    Oma Buis je bent bevoorrecht zo vroeg in het seizoen zulke leuke gasten in je chalet
    te mogen ontvangen!
    Vanaf Abcoude veel succes en vooral veel plezier! Knuffel van Jan en Nel.

Dave

Per 3 april zijn we zowel dak- als werkloos. Samen trekken wij de wijde wereld in, op zoek naar het onbekende. Maandag 3 april vertrekken we met een oude 'in alle kleuren geverfde' Renault Twingo richting Griekenland. Mocht de wagen deze trektocht overleven zal hij daar worden ingeruild voor een kameel, bus of boot. Vanaf Griekenland zullen wij in Oostelijke richting de Zijderoute volgen met als doel het bereiken van China. Of, hoe en wanneer dit gaat gebeuren is voor zowel jullie als ons een raadsel. Via deze site hopen wij (indien het internet het toelaat) jullie op de hoogte te houden van onze avonturen! Geniet!